|
Pro naše klienty se stále snažíme hledat nové cesty, jak využít možností moderních inforamačních technologií pro jejich práci, a pomáháme tak zefektivnit jejich business.
V současné době jsou velmi žádaná řešení, která nabízejí technologie VPN a VoIP. Dokáží významným způsobem rozšířit možnosti elektronické komunikace, zajistit vysoký bezpečnostní standard a oproti běžně využívaným prostředkům přináší významné finanční úspory.
VPN sítě - bezpečná komunikace
Pokud se firma rozrůstá a zvětšuje počet poboček, vyvstává jeden z problémů, jež je nutný vyřešit, a sice vzájemně propojit informační infrastrukturu odlehlých pracovišť. Řešením v tomto případě může být síť VPN (Virtual Private Network). Je to síť soukromá, která využívá veřejného propojení (nejčastěji internetu) ke spojení vzdálených bodů a uživatelů. Síť VPN vzdáleným spolupracovníkům zajišťuje přístup k firemním serverům a intranetu, spojuje pobočky firem a tvoří extranety mezi důvěrnými partnery. Rozlišujeme dva typy sítě VPN: Remote-Access a Site-to-Site.
Remote-Access
Uživatelé pracující doma nebo na cestách mohou používat spojení sítě VPN k uskutečnění vzdáleného přístupu se serverem v organizaci a používat při tom infrastrukturu veřejné sítě, takové jako je např. internet. Tento typ sítě je obzvláště užitečný pro firmy, které mají vzdálené a často se přemísťující pracovníky.
Site-to-Site
V rámci architektury Site-to-Site VPN můžeme rozlišit dva druhy použití sítě VPN:
• Intranet: Firmy mohou používat spojení sítě VPN k uskutečnění spojení s pobočkami nacházejícími se v různých geografických lokalitách a zajistit si obsluhu routingu i bezpečnou komunikaci
• Extranet: Tunel VPN může zajistit ohraničený přístup k firemní síti důvěrným obchodním partnerům.
Příklad řešení bezpečné komunikace společnosti s pobočkami a mobilními pracovníky
Chtěli byste více informací o možnostech VPN sítí? Uvítali byste možnost konzultace využití VPN technologií pro Vaší organizaci? Neváhejte nás kontaktovat >>
Voice over IP - komunikace budoucnosti
IP telefonie je moderní způsob hlasové komunikace, který využívá stejnou síť, jaká se používá při datovém přenosu. Oproti tradiční telefonii již nejsou zapotřebí hlasové ústředny a zvláštní telefonní síť. IP telefonie umožňuje organizacím jednoduchý přechod z tradiční telefonní sítě na IP síť, aniž by to nějak omezovalo uživatele. Tato kombinace služeb přenosu hlasu a dat do jedné sítě přináší výhody, jako nižší kapitálové náklady, zjednodušená obsluha a konfigurace, lepší integrace vzdálených lokalit a poboček s firemní sítí.
Pracovníci měnící často kancelář nebo lokalitu uvnitř budovy si mohou díky IP telefonii „nosit“ s sebou své telefonní číslo, aniž by bylo nutné rekonfigurovat telefonní ústřednu a opětovně propojovat kabely mezi místnostmi.
Každá firma se sítí pracovišť a datovou sítí si může poměrně levně snížit výši svých účtů za telefony. Hlasová služba je v tomto případě (včetně meziměstského volání) celkově realizována jako služba Voice over IP. veškeré vnitřní rozhovory se tak mohou provádět mnohem levněji nebo zcela zadarmo. Komunikace s vnějším světem probíhá v rámci daného telefonního pásma, čili za cenu místního hovoru.
Nabízíme našim klientům ucelenou nabídku produktů, které umožňují přechod z klasické analogové telefonie na VoIP s nízkými náklady. Mechanismy a technologie použité v těchto zařízeních zajišťují uspokojivou úroveň služeb, jakostí se nijak nelišící od služeb realizovaných tradičním způsobem.
Výhody hardwarových VoIP řešení oproti internetovým komunikátorům (Skype, ICQ...)
Hlavní vlastností hovořící ve prospěch hardwarového řešení je nezávislost na počítači. Pokud chceme uskutečnit hovor, tak prostě zvedneme sluchátko a voláme jako v případě klasické PSTN telefonie.
Obdobně to vypadá, když chce někdo zavolat nám. Nemusíme se domlouvat s partnery,
že například budeme čekat mezi 17.00 a 20.00, až nám někdo zavolá. V případě hlasových bran nebo IP telefonů jsme k dispozici kdykoliv a zcela nezávisle na počítači připojeném k Internetu.
Telefonování založené na Voice over IP nám dává možnost si vybrat telefonní číslo, na kterém budeme k dispozici. Může to být číslo z libovolného číselného pásma a když budeme měnit místo pobytu nebo bydliště, bereme si číslo s sebou. Nemusíme žádat operátora o přenesení telefonu a čekat na tuto operaci celé věky. Bereme si náš telefonní přístroj (IP telefon, brána VoIP) na nové místo, připojujeme k Internetu a hotovo. Můžeme si též objednat dodatečná telefonní čísla z různých telekomunikačních pásem a přiřadit je ke stejnému telefonnímu přístroji. Zajistíme tak svým partnerům (klientům) možnost hovoru v ceně místního telefonátu. Můžeme být dokonce v zahraničí a pro naše klienty budeme stále v dosahu místních hovorů.
|
|